3 Mayıs 2010 Pazartesi

Patatesli Kete

Geçen hafta çok sevdiğimiz bir ablamıza oturmaya gittik, oda sağolsun bize kete yapmış. Kete deyince önce tereddütte kaldım. Çünkü yıllar önce Erzincanlı bir arkadaşımın ikram ettiği keteyi o kadar zor yemiştim ki, içinde kavrulmuş un vardı. Alışkın olanlar için güzel bir tat olabilir ama tok anımamı geldi nedir beğenemiştim ve yıllardır merak ederim bu keteyi nasıl yerler diye. Ama bizim bu sefer yediğimiz peynirlisiydi pek de güzel olmuştu. Bende deneyim dedim ama şeklini veremedim, beceririm diyenlere işte tarif burada.........
Patatesli Kete
2 su brd.ılık süt
1 paket yaş maya
1 ym.kş.şeker
1 tatlı kş.tuz
İçi için :
3 ad.Haşlanmış patates
Hazırlanışı:
Haşlanmış patatesleri tereyağı ve sıvıyağı karışımında tuz ve baharat ilavesiyle hafifçe kavuralım.
Hamur için; Ilık sütün içerisine maya ve şekeri koyup, maya eridikten sonra tuzunu ilave edip alabildiği kadar un koyuyoruz. Çok yumuşak bir hamur olacak. Hamuru bekletmiyoruzve üç eşit parçaya bölüyoruz. İlk yufkayı açabildiğiniz kadar açıp üzerine tereyağı,zeytinyağı karışımı sürüp ayrı bir yerde bekletiyorsunuz.


İkinci yufkayı açıp ilk yufkanın üzerine yayıyorsunuz ve onada yağ karışımı sürüyorsunuz.
Üç yufkayı bu şekilde açlp yağladıktan sonra, arasına yarım ay şeklinde patatesleri koyup, hamuro rulo yapıyoruz.


İşin önemli yanı bundan sonrası ama ben bir türlü şekil vermeyi beceremedim. Rulo şeklini verdiğimiz hamurdan bir parça kesip iki ucunu birleştirip, yuvarlak poğaça şekli verilmesi gerekiyormuş, ben beceremedim arkadaşlar :) eee ne yapayım kestim kestim koydum sonunda :D üzerinede yumurta sarısı sürüp fırında ben 170C'de 30 dakika pişirdim. Siz kendi fırınınıza göre ayarlarsınız artık. Yumuşacık güzel bir tarif.
Afiyet olsun. Pin It

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...