30 Ocak 2012 Pazartesi

Kremalı Esmer Pasta


Bu tarifi Çay,Kahve Bahane etkinliği için, sağolsun benide düşünüp etkinliğe davet eden Sevgili Mutfak İncisi'ne gönderiyorum......
Çok hafif ve lezzetli bir tarifi paylaşıyorum sizlerle. Evet uzun zamandır lezzet durağına uğramamışız değilmi dostlar ;) Bu güzel tarifi, güzel komşum Tülay ablam'dan aldığımdan beri evde favori pastamız oldu. Sağolsun beni eve giderken kapıda görecek olursa evinde ne yaptıysa elime tutuşturmadan göndermez, al şunları çocuklar tadına baksın diye, ( çok mu beceriksiz görünüyorum nedendir bilmem :D :D :D ) eğer tadına baktırmazsa içi rahat etmez, hatta yazın benim bıdıklar  aşağıya oynamaya inerler bir bakarım ortada yoklar, önceleri telaşa kapılırdım ama artık rahatım nedenmi, bizim çocuklar "Tülay Teyzeeee bize bir patates kızartsana" diyerek, Tülay Teyzede patates keyfi yapıyorlardır, yada canları şeker mi çekti evde bile olsalar "biz bi Tülay Teyzeme gitsek, onun şekerlerinin yerini biliyoruz bize bir şeker verir" diyerek :D :D :D o kadar tatlı bir insandır Tülay Ablacım sağolsun. Bu pastayıda yine bir gün iş dönüşü verdi, al çocuklar bir tadına baksınlar bakalım beğenecekler mi diye, aman Allah'ım Bora koca tabağı sildi süpürdü, ucundan azıcık tadına bakabildim, ama velet devamını ister, utana sıkıla gittim "Tülay ablaaa, tarifini verir misin, Bora çok beğendi diye" canım benim hem tarifi verdi hemde bir saat sonra tam bir tepsi bize de yapmış getirmiş, işte böyle güzel bir insandır Tülay ablam... Bu arada tarifin benim defterdeki adı Tülay Ablamın Pastası ama sizlere azıcık sosyetik olsun diye Kremalı Esmer Pasta dedim ;D ;D ;D  hangi şekilde kaydedersiniz tercih sizin, gelelim tarife.........

Kek için Malzemeler:
2 yumurta
1 çay brd. toz şeker
1 çay brd. fındık yağı
1 çay brd. süt
1 paket vanilya 
1 paket kabartma tozu
1 çorba kş. kakao
1 su brd. un
Üzerini ıslatmak için 
1 su brd. süt
Kreması için Malzemeler:
1 su brd. toz şeker
4 su brd. süt
4 çorba kş. un
1 paket vanilya
1 paket krema
Yapılışı:
Kek için önce yumurta ve şekeri 10-15 dakika içiye köpük olana kadar çırpıyorsunuz. Sonra fındık yağı ve sütü ilave ediyorsunuz. Vanilya, kabartma tozu,kakao ve unu ayrı birde karıştırıp, eliyorsunuz (eleyince daha güzel kabarıyor) ve karışıma ilave edip, 170 derecede 20 dakika pişiriyorsunuz. Bu arada küçük borcamlara güzel oluyor, çok büyük borcamlarda kek ince oluyor. Kek ılıdıktan sonra 1 su brd. süt ile iyice ıslatıyorsunuz. 
Kremayı tüm malzemeyi karıştırıp kaynatıyorsunuz, soğuyan kekin üzerine döküp 1-2 saat buzdolabında beklettikten sonra servis yapıyorsunuz...
Üzerini ise fındık, ceviz, fıstık içi evde ne varsa süslüyorsunuz....
Afiyet olsun..........

Pin It

9 yorum :

  1. Merhaba, çok güzel, çok leziz görünüyor. Elinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler tarifinizi yayınladım ellerinize sağlık çok güzel görünüyor Bora ağzının tadını biliyor demekki...
    Deneme sırası bizde..

    YanıtlaSil
  3. bende bir yok iki- üç dilim filan istiyorum. Ancak keser :)

    YanıtlaSil
  4. harika canım
    ellerine sağlık
    :))))))

    YanıtlaSil
  5. pasta yemeye geldim:), bir tabak dolusu yiyebilirim:)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Benimde alt katımda Tülin ablan gibi bir kübra ablam vardı hem kendisi marifetli hemde kocası hiltonun pasta şefiydi. Biz citti citti ihya oluyorduk sayelerinde ayy ne güzel günlerdi o günler. Canım kremalı browni gibi olmuş tarif ellerine kollarına sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık.. Nefis görünüyor.. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. pastayı çook severim ellerinize sağlık... Bu arada profilinizdeki yazıyı çok beğendim çok güzel olmuş :)))

    YanıtlaSil
  9. ayy nasil canim cekti harika görunuyor:)
    seni izlemeye aldim banada beklerim:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...