1 Şubat 2010 Pazartesi

Fırında Kuru Fasulye



Bugün size değişik bir kuru fasulye tarifi vereceğim. Çok leziz bir yemek denemenizi tavsiye ederim. Ben bir kuru fasulye manyağı olarak denemediğim yol kalmadı, fasulyeyi sütte beklettim, şekerde beklettim hatta sirkeli bile pişirdim nasıl daha lezzetli yapabilirim diye ama sonunda buldum.
İşte sizlere Fırındaaa Kuru Fasulye..........
(Siz tarifi kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Benimki biraz fazlaca oldu. Misafir gelecekse bu ölçü ideal)

Malzemeler :
4 su brd. kuru fasulye
2 ad. kuru soğan (soğanlar küçükse 3-4 ad.)
2 ad.yeşil biber
4 ad.domates
3-4 diş sarımsak
1 tatlı kş. acı biber salçası
1 yemek kş.biber salçası
1 ym.kş domates salçası
yarım limon suyu
Kimyon, Karabiber, Kırmızı biber,Tuz
Yapılışı :
Fasulyeyi akşamdan sıcak suyla ıslatın. Islatılmış fasulyelerin suyunu dökün ve tekrar sıcak su ilave ederek piyazlık olacak şekilde pişirin.
Soğan ve biberi robottan iyice geçirin.Bir tavada Soğan ve biberi yağ ilavesiyle kavurun.
Kabuğu soyulmuş domatesleri küp küp doğrayın ve soğan biber karışımına ilave edin.
Sarımsağı, salçaları,baharatları,tuzu ilave edin. İyice pişirin. Ocağı kapatmadan önce yarım limon suyunu ilave edin.
Borcama suyunu süzdüğünüz fasulyeyi koyun. Üzerine sosu döküp fırına verin.
200 derece fırında 20-25 dakika pişirin.
AFİYET OLSUN......................


Pin It

2 yorum :

  1. Selm canım,
    Eşimde kuru fasülyeyi çok seviyor, daha önce fırında piştiğini duymuştum ama hiç denemedim. Söylediğin kadar varsa bende denicem canım teşekkürler paylaşımın için.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Gülşencim, denemeni tavsiye ederim. Kuru fasulyeye ayrı bir lezzet katıyor. Kesinlikle pişman olmazsın.
    Sevgiler...........

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...