23 Mart 2010 Salı

Fırında Ekşili Kabak


Uzun zamandır yapmıyordum ama özlemişiz fırında kabağı. Aslında yazın taze domateslerle süper oluyor. Hafif ama lezzetli bir yemek, benim kıza bile yedirdikten sonra artık siz düşünün. Aşağıdaki vereceğim tarifteki domateslerin sayısını arzunuza göre arttırıp, azaltabilirsiniz. Bol domatesli güzel oluyor yalnız onu belirteyim. Ben ise bu mevsimde mecbur kalmadıkça domates kullanmıyorum. Dün akşam kabağı pişirirkende yazın hazırladığım domates suyu konservesinden kullandım. Şimdi gelelim tarife....
Malzemeler:
1 kilo kabak (6 adet)
3-4 adet domates
5-6 diş sarımsak
2 ym.kş.limon suyu
Karabiber, Pulbiber,Tuz.
Yapılışı:
Kabakları kızarmalık doğruyorsunuz ve teflon tavada çok az yağda hafif rengi dönene kadar kızartıp borcama diziyorsunuz.
Ayrı bir yerde çok az yağda domates rendesi ve dövülmüş sarımsağı pişirin. Limon suyu, maydanoz ve baharatları ilave edip hazırlanan suyu hafif su ilavesiyle kabakların üzerine dökün.
160 C'de 15-17 dakika fırında pişirin.
Afiyet olsun...............
Not: Eşim limon suyunu az buldu (malum insanTarsus'lu olunca limonun göbeğinde yetişiyor ve herşeyi bol limonlu seviyor) ama bana normal geldi. Siz kendi damak tadınıza göre limon suyunu ayarlarsınız artık. Pin It

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...